Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ Python

Zacznij od Pythona. Pierwsze kroki w programowaniu Język: 1

978-83-283-5820-1

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Zofia Matusiewicz
Liczba_stron 192
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2020-08-21

Dlaczego właśnie Python?

Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, jest dość oczywista: ponieważ Python to jeden z najprostszych do nauki języków programowania. Najkrótszy program zajmuje tylko JEDNĄ linijkę. Z małą pomocą nauczyciela i naszego praktycznego zeszytu ćwiczeń każdy młody adept sztuki programowania zdoła szybko opanować podstawy tego języka i zacząć w nim pisać swoje pierwsze programy. Druga odpowiedź wydaje się z pozoru zaprzeczać pierwszej. Bo choć Python jest prosty, to drzemią w nim wielkie możliwości. Korzystają z niego bowiem zarówno początkujący programiści, jak i biegli w swoim rzemiośle developerzy aplikacji mobilnych i desktopowych, prowadzi się w nim obliczenia związane ze sztuczną inteligencją, tworzy moduły dla operacji matematycznych, statystycznych oraz finansowych.

Programiści Pythona należą do najlepiej opłacanych specjalistów na świecie!

Wygląda na to, że przygodę z programowaniem faktycznie warto zacząć od Pythona. Dzięki pracy z naszym praktycznym zeszytem:

  • Poznasz software, w którym będziesz działać
  • Opanujesz podstawowe terminy, których używają programiści Pythona
  • Nauczysz się wykonywać rozmaite operacje w tym języku
  • Zaczniesz kodować!

Wstęp 7

Kilka uwag o książce 9

Rozdział 1. Dlaczego warto uczyć się Pythona? 11

Rozdział 2. Przygotowanie środowiska pracy 13

  • Instalacja środowiska ANACONDA NAVIGATOR 13
  • Wprowadzenie do edytora Jupyter Notebook 18

Rozdział 3. "Hello world" - czyli jak wyświetlać dane 23

  • Wyświetlanie tekstu na ekranie 23
  • Jak uruchomić program 24
  • Jeszcze słowo o wyświetlaniu 25
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 26

Rozdział 4. Czym jest zmienna? 27

  • Łańcuchy 31
  • Liczby całkowite 33
  • Liczby zmiennoprzecinkowe 34
  • Wartości logiczne 35
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 37

Rozdział 5. Jak wykonywać podstawowe działania? 41

  • Działania arytmetyczne 41
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 45
  • Działania na łańcuchach 46
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 50
  • Operacje logiczne 52
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 59

Rozdział 6. Wyświetlanie i wprowadzanie danych 61

  • Funkcja input - sposób na wprowadzanie informacji 61
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 63
  • Funkcja print ma wiele twarzy 63
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 66
  • Znaki specjalne 67
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 69

Rozdział 7. Działamy krok po kroku 71

  • Algorytmy liniowe 75
  • Krótka rozmowa - pierwszy program Powitania 79

Rozdział 8. Czym jest funkcja? 81

  • Funkcje operujące na łańcuchach 82
  • Jak zmienić typ zmiennej 85
  • Funkcje logiczne 90
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 93

Rozdział 9. Jak zdefiniować własną funkcję? 97

  • Jak zdefiniować własną funkcję? 97
  • Funkcje, które nie zwracają wyniku 105
  • Funkcje zwracające wynik 106
  • Kiedy pojawiają się błędy? 108
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 111

Rozdział 10. Poprawiamy swój własny kod 115

  • Co to jest refaktoryzacja kodu? 115
  • Czy funkcja upraszcza kod? 116
  • Poprawiamy program Powitania 119
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 119

Rozdział 11. Nie wszystko jest takie oczywiste 121

  • Instrukcja warunkowa if-else 121
  • A jeśli nie ma else? 123
  • Łączenie i zagnieżdżanie warunków 128
  • Jak możemy wykorzystywać funkcje w warunkach 131
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 135

Rozdział 12. Pozostawiamy wybór 139

  • Algorytmy warunkowe 139
  • Pętle 142
  • Stolice - program z warunkami 143
  • Stolice - refaktoryzacja programu 146

Rozdział 13. Pętle - czym są? 149

  • Wartości początkowe 150
  • Uproszczony zapis modyfikacji zmiennych 153
  • Pętla while i instrukcja break 154
  • Pętla while w pełnej okazałości 155
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 157

Rozdział 14. Tablica - czyli wiele zmiennych pod jedną nazwą 159

  • Tworzenie tablic 160
  • Inicjalizacja tablic 162
  • Zastosowanie tablic 163
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 166

Rozdział 15. Pętla for, czyli pętla z licznikiem 167

  • Postać pętli for 167
  • Pętla for: podobna czy inna niż pętla while? 169
  • Więcej przykładów pętli for 171
  • Zadania do samodzielnego rozwiązania 173

Rozdział 16. Projekt końcowy 175

  • Zadanie i jego analiza 175
  • Pisanie kodu i jego ulepszanie 176
  • Testowanie programu 178

Rozdział 17. Markdown - proste omówienie, czym jest i jak możemy go użyć w Jupyter Notebook 181

  • Nagłówki i paragrafy 182
  • Paragrafy i cytaty 182
  • Wypunktowania i numerowanie 184
  • Linki 184
  • Grafika 185
  • Tabela 185

Rozdział 18. Zakończenie 187

powrót
 
Produkty Podobne
Zacznij od Pythona. Pierwsze kroki w programowaniu
Python. Wprowadzenie. Wydanie V
Uczenie maszynowe w Pythonie. Leksykon kieszonkowy
Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II
Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie
Czysty kod w Pythonie
Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II
Effective Python: 90 Specific Ways to Write Better Python, 2nd Edition
Machine Learning with Python for Everyone
Ekstrakcja danych z językiem Python. Pozyskiwanie danych z internetu. Wydanie II
Więcej produktów