Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk

TypeScript. Od początkującego do profesjonalisty Język: 1

978-83-283-6531-5

Cena Brutto: 89.00

Cena netto: 84.76

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Adam Freeman
Liczba_stron 552
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2020-06-15

JavaScript dojrzał i stał się pełnowartościowym językiem programowania. Jest wszechstronny, elastyczny i pozwala na tworzenie znakomitego kodu, jednak uzyskiwanie naprawdę dobrych efektów wymaga sporych umiejętności. Z tego powodu warto zainteresować się TypeScriptem, który w porównaniu z JavaScriptem o wiele lepiej spisuje się jako język programowania profesjonalnych aplikacji internetowych. Ich projektant, programujący w TypeScripcie, może przy tym łatwo skorzystać z wielu popularnych frameworków. W ten stosunkowo prosty sposób w pełni wykorzystuje możliwości nowoczesnych przeglądarek i urządzeń mobilnych.


Ta książka jest przystępnym podręcznikiem, dzięki któremu poza uzyskaniem ważnych umiejętności odkryjesz najcenniejsze aspekty TypeScriptu. Rozpoczniesz od zdobycia solidnych podstaw, a po przeanalizowaniu przejrzystych przykładów poznasz korzyści wynikające z używania TypeScriptu. Stopniowo będziesz się uczyć stosować w praktyce najbardziej zaawansowane funkcje. Dowiesz się, jak stworzyć bezpieczniejsze i bardziej produktywne środowisko do tworzenia aplikacji internetowych, a także poznasz kilka popularnych frameworków, takich jak Node.js, Angular, React i Vue.js. Znajdziesz tu również informacje o najczęściej występujących problemach oraz sposobach ich rozwiązywania.

W książce między innymi:

  • przygotowanie środowiska pracy i potrzebne narzędzia
  • solidne podstawy TypeScriptu
  • tworzenie kodu TypeScriptu działającego po stronie klienta i po stronie serwera
  • rozbudowa i modyfikowanie aplikacji napisanych w TypeScripcie
  • testowanie, debugowanie i wdrażanie kodu

TypeScript: programuj jak zawodowiec i twórz bogate aplikacje!

    • O autorze
    • O recenzencie technicznym
    • Część I. Zaczynamy
    • Rozdział 1. Pierwsza aplikacja w TypeScripcie
      • Przygotowanie systemu
        • Krok 1. Instalowanie Node.js
        • Krok 2. Instalowanie Gita
        • Krok 3. Instalowanie TypeScriptu
        • Krok 4. Instalowanie programistycznego edytora tekstu
      • Utworzenie projektu
        • Inicjalizacja projektu
        • Utworzenie pliku konfiguracyjnego kompilatora
        • Tworzenie pliku kodu TypeScriptu
        • Kompilowanie i uruchamianie kodu
        • Definiowanie modelu danych
          • Tworzenie klasy kolekcji elementów listy rzeczy do zrobienia
          • Implementowanie podstawowych funkcji modelu danych
        • Dodawanie funkcji do klasy kolekcji
          • Zapewnienie dostępu do elementów listy rzeczy do zrobienia
          • Usuwanie wykonanych zadań
          • Obsługa licznika elementów
      • Używanie pakietu zewnętrznego
        • Dodawanie deklaracji typu dla pakietu JavaScriptu
      • Dodawanie poleceń
        • Filtrowanie elementów
        • Dodawanie zadań
        • Oznaczanie zadania jako wykonanego
      • Trwałe przechowywanie danych
        • Stosowanie klasy trwałego magazynu danych
      • Podsumowanie
    • Rozdział 2. Poznajemy TypeScript
      • Dlaczego powinieneś używać języka TypeScript?
        • Funkcje języka TypeScript zwiększające produktywność programisty
          • Poznajemy ograniczenia funkcji związanych z produktywnością
        • Poznawanie wersji JavaScriptu
          • Poznawanie ograniczeń wersji JavaScriptu
      • Co powinieneś wiedzieć?
      • Jak skonfigurować środowisko programistyczne?
      • Jaka jest struktura książki?
      • Czy w książce znajdziesz wiele przykładów?
      • Gdzie znajdziesz przykładowe fragmenty kodu?
      • Podsumowanie
    • Rozdział 3. Wprowadzenie do języka JavaScript część I
      • Przygotowanie projektu
      • Zagmatwany JavaScript
      • Typy języka JavaScript
        • Praca z podstawowymi typami danych
        • Koercja typu
          • Unikanie niechcianej koercji typu
          • Wartość jawnie stosowanej koercji typu
        • Praca z funkcją
          • Praca z wynikiem działania funkcji
          • Unikanie problemów z błędnym dopasowaniem argumentu
          • Używanie funkcji strzałki
      • Praca z tablicą
        • Używanie operatora rozwinięcia w tablicy
      • Praca z obiektem
        • Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie właściwości obiektu
          • Zabezpieczenie przed niezdefiniowanymi obiektami i właściwościami
        • Używanie operatorów rozwinięcia i resztowego w obiekcie
        • Definiowanie funkcji typu getter i setter
        • Definiowanie metod
      • Słowo kluczowe this
        • Słowo kluczowe this w oddzielnych funkcjach
        • Słowo kluczowe this w metodach
        • Zmiana zachowania słowa kluczowego this
        • Słowo kluczowe this w funkcji strzałki
        • Powrót do problemu początkowego
      • Podsumowanie
    • Rozdział 4. Wprowadzenie do języka JavaScript część II
      • Przygotowanie projektu
      • Dziedziczenie obiektu JavaScriptu
        • Analizowanie i modyfikowanie prototypu obiektu
        • Tworzenie własnych właściwości
        • Używanie funkcji konstruktora
          • Łączenie funkcji konstruktora
        • Sprawdzanie typu prototypu
        • Definiowanie statycznych właściwości i metod
        • Używanie klas JavaScriptu
          • Używanie dziedziczenia w klasach
          • Definiowanie metody statycznej
      • Używanie iteratorów i generatorów
        • Używanie generatora
        • Definiowanie obiektów pozwalających na iterację
      • Używanie kolekcji JavaScriptu
        • Sortowanie danych według klucza przy użyciu obiektu
        • Sortowanie danych według klucza przy użyciu obiektu Map
          • Używanie wartości typu Symbol jako kluczy w obiekcie Map
        • Przechowywanie danych według indeksu
      • Używanie modułów
        • Tworzenie modułu JavaScriptu
        • Używanie modułu JavaScriptu
        • Eksportowanie funkcji z modułu
        • Definiowanie w modelu wielu funkcjonalności nazwanych
      • Podsumowanie
    • Rozdział 5. Używanie kompilatora TypeScriptu
      • Przygotowanie projektu
      • Struktura projektu
      • Używanie menedżera pakietów Node
      • Plik konfiguracyjny kompilatora TypeScriptu
      • Kompilacja kodu TypeScriptu
        • Błędy generowane przez kompilator
        • Używanie trybu monitorowania i wykonywania skompilowanego kodu
          • Automatyczne wykonywanie kodu po kompilacji
          • Uruchamianie kompilatora za pomocą menedżera pakietów Node
      • Używanie funkcjonalności wersjonowania celu
        • Wybór plików biblioteki do kompilacji
      • Wybór formatu modułu
      • Użyteczne ustawienia konfiguracji kompilatora
      • Podsumowanie
    • Rozdział 6. Testowanie i debugowanie kodu TypeScriptu
      • Przygotowanie projektu
      • Debugowanie kodu TypeScriptu
        • Przygotowanie do debugowania
          • Dodawanie punktów przerwania
        • Używanie Visual Studio Code do debugowania
        • Używanie zintegrowanego debuggera Node.js
        • Używanie funkcji zdalnego debugowania w Node.js
      • Używanie lintera TypeScriptu
        • Wyłączanie reguł lintowania
      • Testy jednostkowe w TypeScripcie
        • Konfigurowanie frameworka testów
        • Tworzenie testów jednostkowych
        • Uruchamianie frameworka testów
      • Podsumowanie
    • Część II. Praca z językiem TypeScript
    • Rozdział 7. Typowanie statyczne
      • Przygotowanie projektu
      • Typy statyczne
        • Tworzenie typu statycznego za pomocą adnotacji typu
        • Używanie niejawnie zdefiniowanego typu statycznego
        • Używanie typu any
          • Używanie niejawnie zdefiniowanego typu any
          • Wyłączenie niejawnego używania typu any
      • Używanie unii typów
      • Używanie asercji typu
        • Asercja typu nieoczekiwanego
      • Używanie wartownika typu
        • Używanie typu never
      • Używanie typu unknown
      • Używanie typów null
        • Ograniczenie przypisywania wartości null
        • Usunięcie null z unii za pomocą asercji
        • Usuwanie wartości null z unii za pomocą wartownika typu
        • Używanie asercji ostatecznego przypisania
      • Podsumowanie
    • Rozdział 8. Używanie funkcji
      • Przygotowanie projektu
      • Definiowanie funkcji
        • Ponowne definiowanie funkcji
        • Parametry funkcji
          • Używanie parametrów opcjonalnych
          • Używanie parametru z wartością domyślną
          • Używanie parametru resztowego
          • Stosowanie adnotacji typu dla parametrów funkcji
          • Kontrolowanie wartości null parametru
        • Wynik działania funkcji
          • Wyłączenie niejawnego zwracania wartości przez funkcję
          • Używanie adnotacji typu dla wyniku działania funkcji
          • Definiowanie funkcji typu void
        • Przeciążanie typu funkcji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 9. Tablice, krotki i wyliczenia
      • Przygotowanie projektu
      • Praca z tablicami
        • Używanie automatycznie ustalonego typu tablicy
        • Unikanie problemów z automatycznie ustalanym typem tablicy
        • Unikanie problemów z pustą tablicą
          • Problemy związane z tablicą typu never
      • Krotka
        • Przetwarzanie krotki
        • Używanie typów krotki
      • Wyliczenie
        • Sposób działania wyliczenia
          • Używanie wartości wyliczenia
        • Używanie wyliczenia w postaci ciągu tekstowego
        • Ograniczenia typu wyliczeniowego
          • Ograniczenia związane ze sprawdzaniem typu
          • Ograniczenia wartownika typu
          • Używanie wyliczenia w postaci stałej
      • Używanie typu literału wartości
        • Używanie w funkcji typu literałów wartości
        • Łączenie typów wartości w typie literałów wartości
        • Nadpisywanie za pomocą typu literałów wartości
      • Używanie aliasu typu
      • Podsumowanie
    • Rozdział 10. Praca z obiektami
      • Przygotowanie projektu
      • Praca z obiektami
        • Używanie adnotacji kształtu typu obiektu
        • Dopasowanie kształtu typu obiektu
          • Używanie właściwości opcjonalnych dla nieregularnych kształtów
          • Dołączanie metod w kształcie typu
          • Wymuszenie ścisłego sprawdzania metod
        • Używanie aliasu typu dla kształtu typu
        • Radzenie sobie z nadmiarem właściwości
        • Używanie unii kształtu typu
        • Typy właściwości unii
        • Używanie wartownika typu dla obiektu
          • Wartownik typu poprzez sprawdzanie właściwości
          • Wartownik typu z funkcją predykatu
      • Używanie złączenia typów
        • Używanie złączenia do korelacji danych
        • Łączenie złączeń
          • Złączanie właściwości tego samego typu
          • Złączanie właściwości różnych typów
          • Łączenie metod
      • Podsumowanie
    • Rozdział 11. Praca z klasami i interfejsami
      • Przygotowanie projektu
      • Używanie funkcji konstruktora
      • Używanie klas
        • Używanie słów kluczowych kontroli dostępu
        • Definiowanie właściwości tylko do odczytu
        • Upraszczanie klasy konstruktora
        • Używanie dziedziczenia klas
          • Automatyczne określanie typu podklasy
        • Używanie klasy abstrakcyjnej
          • Wartownik typu klasy abstrakcyjnej
      • Używanie interfejsu
        • Implementowanie wielu interfejsów
        • Rozszerzanie interfejsu
        • Definiowanie opcjonalnych właściwości i metod interfejsu
        • Definiowanie implementacji interfejsu abstrakcyjnego
        • Wartownik typu interfejsu
      • Dynamiczne tworzenie właściwości
      • Podsumowanie
    • Rozdział 12. Używanie typów generycznych
      • Przygotowanie projektu
      • Zrozumienie problemu
        • Dodawanie obsługi innego typu
      • Tworzenie klasy generycznej
        • Argumenty typu generycznego
        • Używanie argumentów innego typu
        • Ograniczanie wartości typu generycznego
          • Ograniczanie typu generycznego za pomocą kształtu
        • Definiowanie parametrów wielu typów
          • Stosowanie parametru typu w metodzie
        • Pozostawienie kompilatorowi zadania ustalenia typu argumentu
        • Rozszerzanie klasy generycznej
          • Dodawanie funkcjonalności do istniejących parametrów typu
          • Ustawienie na stałe parametru typu generycznego
          • Ograniczanie parametru typu generycznego
        • Wartownik typu generycznego
        • Definiowanie metody statycznej w klasie generycznej
      • Definiowanie interfejsu generycznego
        • Rozszerzanie interfejsu generycznego
        • Implementacja interfejsu generycznego
          • Przekazywanie parametru typu generycznego
          • Ograniczenie lub określenie na stałe parametru typu generycznego
          • Tworzenie implementacji interfejsu abstrakcyjnego
      • Podsumowanie
    • Rozdział 13. Zaawansowane typy generyczne
      • Przygotowanie projektu
      • Używanie kolekcji generycznych
      • Używanie iteratorów generycznych
        • Łączenie iteratora i obiektu możliwego do iteracji
        • Tworzenie klasy umożliwiającej iterację
      • Używanie typów indeksu
        • Używanie zapytania typu indeksu
        • Jawne dostarczanie parametrów typu generycznego dla typów indeksu
        • Używanie zindeksowanego operatora dostępu
        • Używanie typu indeksu dla klasy Collection<T>
      • Używanie mapowania typu
        • Używanie parametru typu generycznego z typem mapowanym
        • Zmiana modyfikowalności i opcjonalności właściwości
        • Mapowanie określonych właściwości
        • Łączenie transformacji w pojedyncze mapowanie
        • Tworzenie typu z użyciem mapowania
      • Używanie typów warunkowych
        • Zagnieżdżanie typów warunkowych
        • Używanie typu warunkowego w klasie generycznej
        • Używanie typów warunkowych z uniami typów
          • Używanie wbudowanych dystrybucyjnych typów warunkowych
        • Używanie typów warunkowych podczas mapowania typów
        • Identyfikowanie właściwości określonego typu
        • Automatyczne ustalanie typów dodatkowych w warunkach
          • Ustalanie typu funkcji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 14. Praca z JavaScriptem
      • Przygotowanie projektu
        • Dodawanie kodu TypeScriptu do przykładowego projektu
      • Praca z JavaScriptem
        • Dołączanie kodu JavaScriptu w trakcie kompilacji
        • Sprawdzanie typu kodu JavaScriptu
      • Opisywanie typów używanych w kodzie JavaScriptu
        • Używanie komentarzy do opisywania typów
        • Używanie plików deklaracji typu
        • Opisywanie kodu JavaScriptu przygotowanego przez podmioty zewnętrzne
        • Używanie plików deklaracji pochodzących z projektu Definitely Typed
        • Używanie pakietów zawierających deklaracje typu
      • Generowanie plików deklaracji
      • Podsumowanie
    • Część III. Tworzenie aplikacji internetowych
    • Rozdział 15. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część I
      • Przygotowanie projektu
      • Przygotowanie zestawu narzędzi
      • Dodawanie obsługi paczek
      • Dodawanie programistycznego serwera WWW
      • Utworzenie modelu danych
        • Utworzenie źródła danych
      • Generowanie treści HTML-a za pomocą API modelu DOM
        • Dodawanie obsługi stylów Bootstrap CSS
      • Używanie formatu JSX do tworzenia treści HTML-a
        • Sposób działania JSX
        • Konfigurowanie kompilatora TypeScriptu i procedury wczytującej pakiet webpack
        • Tworzenie funkcji fabryki
        • Używanie klasy JSX
        • Importowanie funkcji fabryki w klasie JSX
      • Dodawanie funkcjonalności do aplikacji
        • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
        • Wyświetlanie treści i obsługa uaktualnień
      • Podsumowanie
    • Rozdział 16. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część II
      • Przygotowanie projektu
      • Dodawanie usługi sieciowej
        • Wykorzystanie źródła danych w aplikacji
      • Używanie dekoratorów
        • Używanie metadanych dekoratora
      • Dokończenie aplikacji
        • Dodawanie klasy Header
        • Dodawanie klasy obsługującej szczegóły zamówienia
        • Dodawanie klasy obsługującej potwierdzenie zamówienia
        • Zakończenie pracy nad aplikacją
      • Wdrażanie aplikacji
        • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
        • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
        • Utworzenie serwera
        • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
        • Kompilacja aplikacji
        • Testowanie gotowej aplikacji
      • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
        • Instalowanie Dockera
        • Przygotowanie aplikacji
        • Tworzenie kontenera Dockera
        • Uruchamianie aplikacji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 17. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część I
      • Przygotowanie projektu
        • Konfigurowanie usługi sieciowej
        • Konfigurowanie pakietu Bootstrap CSS
        • Uruchomienie przykładowej aplikacji
      • Rola TypeScriptu w programowaniu z użyciem frameworka Angular
        • Rola TypeScriptu w łańcuchu narzędzi Angulara
        • Poznajemy dwa kompilatory Angulara
      • Utworzenie modelu danych
        • Utworzenie źródła danych
        • Utworzenie implementacji klasy źródła danych
        • Konfigurowanie źródła danych
      • Wyświetlenie filtrowanej listy produktów
        • Wyświetlanie przycisków kategorii
        • Utworzenie nagłówka
        • Połączenie komponentów produktu, kategorii i nagłówka
      • Konfigurowanie aplikacji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 18. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część II
      • Przygotowanie projektu
      • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
        • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
        • Tworzenie konfiguracji routingu
      • Wdrażanie aplikacji
        • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
        • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
        • Utworzenie serwera
        • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
        • Kompilacja aplikacji
        • Testowanie gotowej aplikacji
      • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
        • Przygotowanie aplikacji
        • Tworzenie kontenera Dockera
        • Uruchamianie aplikacji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 19. Tworzenie aplikacji internetowej React część I
      • Przygotowanie projektu
        • Konfigurowanie usługi sieciowej
        • Instalowanie pakietu Bootstrap CSS
        • Uruchamianie przykładowej aplikacji
      • TypeScript i programowanie React
      • Definiowanie typów encji
      • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
        • Używanie zaczepów i komponentów funkcyjnych
        • Wyświetlanie listy kategorii i nagłówka
        • Przygotowanie i przetestowanie komponentów
      • Utworzenie magazynu danych
        • Utworzenie klasy żądania HTTP
        • Połączenie komponentów z magazynem danych
      • Podsumowanie
    • Rozdział 20. Tworzenie aplikacji internetowej React część II
      • Przygotowanie projektu
      • Konfigurowanie routingu URL
      • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
        • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
        • Dodawanie komponentu potwierdzającego złożenie zamówienia
        • Dokończenie konfiguracji routingu
      • Wdrażanie aplikacji
        • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
        • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
        • Utworzenie serwera
        • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
        • Kompilacja aplikacji
        • Testowanie gotowej aplikacji
      • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
        • Przygotowanie aplikacji
        • Tworzenie kontenera Dockera
        • Uruchamianie aplikacji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 21. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część I
      • Przygotowanie projektu
        • Konfigurowanie usługi sieciowej
        • Instalowanie pakietu Bootstrap CSS
        • Uruchamianie przykładowej aplikacji
      • TypeScript i programowanie w Vue.js
        • Zestaw narzędzi TypeScriptu podczas programowania z użyciem frameworka Vue.js
      • Utworzenie klas encji
      • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
        • Wyświetlanie listy kategorii i nagłówka
        • Tworzenie i testowanie komponentów
      • Utworzenie magazynu danych
        • Utworzenie dekoratorów magazynu danych
        • Połączenie komponentów z magazynem danych
      • Dodawanie obsługi usługi sieciowej
      • Podsumowanie
    • Rozdział 22. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część II
      • Przygotowanie projektu
      • Konfigurowanie routingu URL
      • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
        • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
        • Dodawanie komponentu potwierdzającego złożenie zamówienia
        • Dokończenie konfiguracji routingu
      • Wdrażanie aplikacji
        • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
        • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
        • Utworzenie serwera
        • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
        • Kompilacja aplikacji
        • Testowanie gotowej aplikacji
      • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
        • Przygotowanie aplikacji
        • Tworzenie kontenera Dockera
        • Uruchamianie aplikacji
      • Podsumowanie
powrót