Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ C++

Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo Język: 1

978-83-283-7175-0

Cena Brutto: 57.00

Cena netto: 54.29

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Dmitri Nesteruk
Liczba_stron 224
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2021-03-02

Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo


Wzorce projektowe powinny się znaleźć w przyborniku każdego profesjonalnego programisty. Ich zaletą jest nie tylko łatwość tworzenia kodu wielokrotnego użytku, ale także możliwość szybkiego rozwiązywania złożonych zagadnień. Osoby, które chcą rozwijać swoje umiejętności programistyczne, mogą również wykorzystać wzorce projektowe do inspirującego dochodzenia, jak można rozwiązać konkretny problem na wiele sposobów - o zróżnicowanym stopniu zaawansowania technicznego i z zastosowaniem różnego rodzaju kompromisów. Taka zabawa jest bardzo zajmująca i pouczająca.


To książka przeznaczona dla programistów C++, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wzorców projektowych przy użyciu standardu C++17. Opisano tu zarówno klasyczne, jak i całkiem nowoczesne wzorce projektowe ułatwiające rozwiązywanie konkretnych problemów programistycznych w optymalny sposób. Przedstawiono też znaczenie niektórych najnowszych cech języka C++ dla implementacji wzorców. Treść została zilustrowana szeregiem przykładów i scenariuszy pokazujących wykorzystanie wzorców , ich alternatywy i wzajemne relacje. Co więcej, przykłady kodu - przy zachowaniu czytelności - prezentują sobą wysoką jakość oprogramowania produkcyjnego.

W książce między innymi:

  • zasady korzystania z wzorców projektowych w nowoczesnym C++
  • wzorce kreacyjne: Budowniczy, Fabryka, Prototyp i Singleton
  • wzorce strukturalne: Adapter, Most, Dekorator, Fasada
  • wzorce zachowań: Łańcuch Odpowiedzialności, Polecenie, Iterator, Mediator
  • funkcyjne wzorce projektowe, takie jak Monada

Wzorce projektowe w C++: gwarancja najlepszej architektury!

    • O autorze
    • O korektorze merytorycznym
    • Rozdział 1. Wprowadzenie
      • Preliminaria
        • Dla kogo jest ta książka?
        • O przykładach kodu
        • O narzędziach programistycznych
      • Ważne koncepcje
        • Curiously Recurring Template Pattern (dosł. ciekawie rekurencyjny wzorzec szablonu)
        • Dziedziczenie domieszek
        • Właściwości
      • Zasady projektowania SOLID
        • Zasada pojedynczej odpowiedzialności
        • Zasada otwarty-zamknięty
        • Zasada podstawiania Liskov
        • Zasada segregacji interfejsów
        • Zasada odwracania zależności
        • Czas na wzorce!
    • CZĘŚĆ I. Wzorce kreacyjne
      • Zwracanie obiektów z funkcji
    • Rozdział 2. Budowniczy
      • Scenariusz
      • Prosty budowniczy
      • Płynny budowniczy
      • Komunikowanie zamiaru
      • Budowniczy w stylu języka Groovy
      • Złożony budowniczy
      • Podsumowanie
    • Rozdział 3. Fabryki
      • Scenariusz
      • Metoda fabrykująca
      • Fabryka
      • Fabryka wewnętrzna
      • Fabryka abstrakcyjna
      • Fabryka funkcyjna
      • Podsumowanie
    • Rozdział 4. Prototyp
      • Konstrukcja obiektów
      • Zwykła duplikacja
      • Duplikacja za pomocą konstruktora kopiującego
      • Serializacja
      • Fabryka prototypów
      • Podsumowanie
    • Rozdział 5. Singleton
      • Singleton jako obiekt globalny
      • Klasyczna implementacja
        • Bezpieczeństwo wątkowe
      • Kłopoty z singletonami
      • Singletony a IoC
      • Monostat
      • Podsumowanie
    • CZĘŚĆ II. Wzorce strukturalne
    • Rozdział 6. Adapter
      • Scenariusz
      • Adapter
      • Tymczasowe stany adaptera
      • Podsumowanie
    • Rozdział 7. Most
      • Idiom Pimpl
      • Most
      • Podsumowanie
    • Rozdział 8. Kompozyt
      • Właściwości wspierane przez tablice
      • Grupowanie obiektów graficznych
      • Sieci neuronowe
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 9. Dekorator
      • Scenariusz
      • Dekorator dynamiczny
      • Dekorator statyczny
      • Dekorator funkcyjny
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 10. Fasada
      • Jak działa terminal
      • Zaawansowany terminal
      • Gdzie jest fasada?
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 11. Pyłek
      • Nazwy użytkowników
      • Boost.Flyweight
      • Zakresy ciągów
      • Podejście naiwne
      • Implementacja przy użyciu wzorca Pyłek
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 12. Pełnomocnik
      • Wskaźniki inteligentne
      • Pełnomocnik właściwości
      • Pełnomocnik wirtualny
      • Pełnomocnik komunikacji
      • Podsumowanie
    • CZĘŚĆ III. Wzorce zachowań
    • ROZDZIAŁ 13. Łańcuch odpowiedzialności
      • Scenariusz
      • Łańcuch metod
      • Łańcuch brokerów
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 14. Polecenie
      • Scenariusz
      • Implementacja wzorca Polecenie
      • Operacje cofania
      • Polecenia złożone
      • Rozdzielanie zapytań od poleceń
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 15. Interpreter
      • Ewaluator wyrażeń numerycznych
        • Leksykalizacja
        • Parsowanie
        • Wykorzystanie leksera i parsera
      • Parsowanie za pomocą Boost.Spirit
        • Drzewo składni abstrakcyjnej
        • Parser
        • Wyświetlacz
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 16. Iterator
      • Iteratory w bibliotece standardowej
      • Przeglądanie drzewa binarnego
      • Iteracja przy użyciu koprocedur
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 17. Mediator
      • Chat room
      • Mediator ze zdarzeniami
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 18. Memento
      • Rachunek bankowy
      • Cofnij i ponów
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 19. Pusty obiekt
      • Scenariusz
      • Pusty obiekt
      • Wskaźnik shared_ptr nie jest pustym obiektem
      • Ulepszenia projektu
      • Niejawny pusty obiekt
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 20. Obserwator
      • Obserwatory właściwości
      • Observer<T>
      • Observable<T>
      • Łączenie obserwatorów z obserwowanymi obiektami
      • Problemy z zależnościami
      • Anulowanie subskrypcji i bezpieczeństwo wątków
      • Wielobieżność
      • Obserwator z biblioteki Boost.Signals2
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 21. Stan
      • Przejścia między stanami zależne od stanu
      • Maszyna stanów samoróbka
      • Maszyny stanów z wykorzystaniem biblioteki Boost.MSM
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 22. Strategia
      • Strategia dynamiczna
      • Strategia statyczna
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 23. Metoda szablonowa
      • Symulacja gry
      • Podsumowanie
    • ROZDZIAŁ 24. Wizytator
      • Nachalny wizytator
      • Wyświetlacz reflektywny
      • Co to jest dysponowanie?
      • Klasyczny wizytator
        • Implementacja dodatkowego wizytatora
      • Wizytator acykliczny
      • Warianty i funkcja std::visit
      • Podsumowanie
    • CZĘŚĆ IV. Dodatek A. Funkcjonalne wzorce projektowe
    • ROZDZIAŁ 25. Monada Maybe
powrót
 
Produkty Podobne
Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo
Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III
C++20 Biblioteka techniczna. Problemy i rozwiązania
Opus magnum C++ 11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet)
Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++. Wydanie III
Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeń C++14/17. Tom 4
Programowanie funkcyjne w języku C++. Tworzenie lepszych aplikacji
C++. Podróż po języku dla zaawansowanych. Wydanie II
Język C++. Owoce programowania. Wydanie IX
Nowoczesny C++.  Zbiór praktycznych zadań dla przyszłych ekspertów
Więcej produktów