Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Biznes IT

Programista. Przewodnik po zawodzie Język: 1

978-83-283-7375-4

Cena Brutto: 69.00

Cena netto: 65.71

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Arkadiusz Kałkus
Liczba_stron 288
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2021-09-14

Kariera kodera

Na listach najlepiej opłacanych zawodów koder, developer, programista zawsze plasują się wysoko. Specjaliści do spraw administrowania sieciami komputerowymi, frontend i backend developerzy, analitycy systemów i architekci oprogramowania są stale poszukiwani. A ponieważ głodny nowoczesnych technologii rynek tak bardzo ich pożąda, oferuje programistom warunki płacy i pracy, o jakich przedstawiciele wielu innych zawodów mogą tylko pomarzyć. Zarobki grubo powyżej średniej krajowej? Tak! Praca zdalna z dowolnego miejsca na świecie? Bardzo często! Duża samodzielność? Jasne! W dodatku, jeśli wolisz, jako programista możesz założyć firmę i działać w stu procentach na własnych zasadach.


Brzmi jak bajka?

Oczywiście. I jest to bajka, której bohaterem możesz się stać, jeśli ukończysz odpowiednie studia i nabierzesz wprawy jako stażysta, a potem junior w firmach z branży IT. Nim jednak zdecydujesz o wyborze zawodu programisty, upewnij się, że właśnie TO chcesz robić w życiu:

  • Przekonaj się, na czym tak naprawdę polega programowanie
  • Poznaj ramowy plan dnia programisty
  • Zorientuj się, z kim na co dzień współpracuje developer
  • Dowiedz się, w jaki sposób organizuje się projekty w branży IT
  • Zajrzyj w przyszłość i sprawdź, co czeka developerów w nadchodzących latach
    • Wstęp
    • Rozdział 1. Programowanie
      • Na czym polega programowanie?
        • Wyjaśnienie proste
        • Wyjaśnienie złożone
        • Wyjaśnienie bardzo skomplikowane
          • Esencja programowania
          • System binarny
          • Algebra Boolea
          • Jak działa procesor?
          • Jak procesor dodaje?
          • Warstwy
      • Języki programowania
        • Wstęp
        • Anatomia nowoczesnego języka programowania
          • Kod źródłowy
          • Instrukcje
          • Wyrażenia
          • Instrukcje a wyrażenia
          • Zmienne i stałe
          • Typy
          • Operatory
          • Instrukcja blokowa/blok kodu
          • Instrukcje warunkowe
          • Pętle
          • Funkcje
          • Klasy i obiekty
      • Bazy danych
        • Bazy relacyjne
          • Tabele
          • Relacje
          • Dekompozycja
          • SQL
      • Serwery i chmura
        • Serwery
        • Chmura
      • Narzędzia pracy programisty
        • Edytor
        • Kompilator
        • Debugger
        • IDE
        • Systemy kontroli wersji
        • Narzędzia do modelowania
        • Narzędzia do zarządzania projektem
        • Narzędzia do zarządzania wiedzą i dokumentacją
        • Narzędzia do komunikacji
        • Biblioteki
        • Frameworki
        • Sprzęt
        • Inne
      • Testowanie oprogramowania
        • Dlaczego musimy testować oprogramowanie?
        • Testy jednostkowe
        • Testy integracyjne
        • Testy systemowe
        • Testy akceptacyjne
        • Testy regresyjne
        • Testy wydajnościowe
        • Testy bezpieczeństwa
    • Rozdział 2. Branża IT
      • Programiści piechota branży IT
      • Nie tylko programiści
        • Tester/Quality Assurance Engineer (QA)
        • Projektant UI
        • Specjalista UX
        • Administrator
        • DevOps
        • Specjalista ds. bezpieczeństwa
        • Scrum master
        • Agile coach
        • Kierownik zespołu/team manager (TM)
        • Kierownik projektu/project manager (PM)
        • Analityk biznesowy/business analyst (BA)
        • Właściciel produktu/product owner (PO)
        • Specjalista ds. zasobów ludzkich/human resources specialist (HR)
      • Dlaczego programiści mają dużo pracy?
        • Pierwsze kroki
        • Rewolucja naukowa
        • Rewolucja przemysłowa
        • Druga rewolucja przemysłowa
        • Rewolucja cyfrowa
      • ZAROBKI PROGRAMISTÓW
      • DOCHODOWOŚĆ BRANŻY IT
        • RENTOWNOŚĆ
        • PRZYCZYNY
        • SKUTKI
    • Rozdział 3. Praca programisty
      • Na czym polega zawód programisty?
        • Tłumaczenie maszynom świata ludzi
        • Tłumaczenie ludziom świata maszyn
        • Podsumowanie
      • Dzień pracy programisty
      • Produkcja oprogramowania
        • Modele wytwarzania oprogramowania
          • Model kaskadowy
          • Metodyki zwinne
            • Scrum
              • Role i listy zadań
              • Spotkania
              • Planowanie sprintu
              • Daily scrum
              • Przegląd sprintu
              • Retrospekcja sprintu
            • Kanban
      • Specjalizacje
        • Generalista
        • Frontend developer
        • Backend developer
        • Fullstack developer
        • Mobile developer
        • Embedded
        • Big data
        • Business intelligence
        • Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
        • SAP
        • Mainframe
      • Slang
      • Kariera
        • Standardowa kariera
          • Stażysta
          • Młodszy programista/junior developer
          • Programista/mid developer
          • Senior developer
          • Lider techniczny/tech lead
          • Architekt
        • Freelancer
        • Kontraktor
        • Przedsiębiorca technologiczny
        • Szkoleniowiec
        • Konsultant
      • Zalety i wady zawodu
        • Dobre zarobki
        • Praca w biurze
        • Ciągła nauka
        • Praca z ludźmi
        • Praca z maszynami
        • Możliwości awansu
        • Długość kariery
        • Choroby zawodowe
        • Lokalizacja pracy
      • Odpowiedzialność
        • Samochody
        • Samoloty
        • Rakiety
        • Medycyna
        • Odpowiedzialność
    • Rozdział 4. Droga do zawodu
      • Predyspozycje
        • Cierpliwość i opanowanie
        • Sumienność, dyscyplina i precyzja
        • Kreatywność
        • Wyobraźnia
        • Empatia
      • Matematyka
        • Nie każdy programista musi być matematykiem
        • Informatyka to nauka interdyscyplinarna
        • Inna od matematyki, lecz podobna
        • Podsumowanie
      • Studia
        • Program studiów w Polsce
        • Czy warto studiować?
        • Politechnika kontra uniwersytet
        • Magister kontra inżynier/licencjat?
      • Bootcampy i kursy
        • Bootcampy
        • Kursy
      • Przebranżowienie
        • Czy przebranżowienie jest możliwe?
        • Czy przebranżowienie jest trudne?
        • Czy warto się przebranżowić?
        • Jak się przebranżowić?
      • Poszukiwanie pracy
        • Gdzie szukać ofert pracy?
        • CV
        • LinkedIn
        • Kontakt z rekruterami
      • Rozmowa kwalifikacyjna
        • Przygotowanie
        • Jak się zachować w trakcie spotkania?
        • Po spotkaniu
      • Pierwsza praca
        • Pierwszy dzień
        • Pierwszy miesiąc
        • Pierwszy rok
    • Rozdział 5. Przyszłość
      • Programowanie jutro i pojutrze
      • Ostatni zawód przed końcem pracy
    • O autorze
powrót
 
Produkty Podobne
Lider wystarczająco dobry. 12 lekcji autentycznego przywództwa na czasy niepewności
Bezpieczeństwo kontenerów w DevOps. Zabezpieczanie i monitorowanie kontenerów Docker
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
Doskonały Scrum master. Jak budować bardziej efektywne zespoły i zarządzać zmianą
Wieczne opóźnienie. Zarządzanie projektami IT
Projekt Feniks. Powieść o IT, modelu DevOps i o tym, jak pomóc firmie w odniesieniu sukcesu. Wydanie V - jubileuszowe
Startup, scaleup, klęska. 42 ścieżki rozwijania biznesu w duchu Lean i Agile
Programista. Przewodnik po zawodzie
Skuteczna reklama na LinkedInie
Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne
Więcej produktów