![]() |
![]() |
Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc |
![]() Myśl w języku Java! Nauka programowania. Wydanie II
Java jest językiem dojrzałym i jednocześnie bardzo nowoczesnym. Skupiona wokół niego społeczność cały czas dynamicznie go rozwija, sprawiając, że wszechstronność i innowacyjność Javy budzi podziw. Jest to też język idealny do nauki programowania - początkujący programiści, którzy wybierają Javę jako swój pierwszy język, w naturalny sposób nabierają dobrych nawyków, dzięki czemu później stosowanie się do najlepszych praktyk programistycznych nie sprawia im problemu. Ważne jest tylko, aby wraz z nauką programowania adept sztuki tworzenia kodu przyswoił choćby najważniejsze prawidła informatyki. Pozwala to uniknąć w przyszłości wielu kłopotów z niewydajnym, niezrozumiałym i trudnym do utrzymania kodem. Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika dla początkujących, dzięki któremu zdobędziesz solidne podstawy informatyki i programowania w Javie. Wyjaśniono tu szereg skomplikowanych tematów, rozłożonych na mniejsze zagadnienia, z których każde zostało opatrzone zrozumiałymi przykładami. Książka zawiera mnóstwo ćwiczeń, które sprawią, że zaczniesz kreatywnie podchodzić do programowania, a odkrywanie relacji między danymi wejścia i wyjścia, klasami, metodami i obiektami przyniesie Ci prawdziwą satysfakcję. Duży nacisk położono na właściwe słownictwo i... właśnie tworzenie programów. Zapoznasz się więc z różnymi strategiami projektowania, pisania, testowania i debugowania programów. Liczne przykłady kodu, ćwiczenia, podsumowania, porady i wskazówki stanowią wspaniałe uzupełnienie prezentowanych treści. W tej książce między innymi:
Wstęp 9 1. Programowanie komputerowe 15
2. Zmienne i operatory 29
3. Wejście i wyjście 43
4. Metody i testowanie 59
5. Warunki i operacje logiczne 75
6. Pętle i łańcuchy znakowe 91
7. Tablice i referencje 107
8. Metody rekurencyjne 123
9. Obiekty niezmienne 139
10. Obiekty zmienne 157
11. Projektowanie klas 171
12. Tablice obiektów 185
13. Obiekty zawierające tablice 199
14. Rozszerzanie klas 215
15. Tablice tablic 229
16. Ponowne używanie klas 245
17. Tematy zaawansowane 253
A. Narzędzia 269 B. Javadoc 279 C. Grafika 287 D. Debugowanie 293 |
|