Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki

Metody numeryczne dla informatyków Język: 1

978-83-283-6523-0

Cena Brutto: 37.00

Cena netto: 35.24

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Wojciech Kordecki, Karol Selwat
Liczba_stron 128
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2020-06-09

Odkryj narzędzia informatyczne do rozwiązywania problemów matematycznych

  • Poznaj metody numeryczne
  • Zrozum ich działanie
  • Wykorzystaj je w praktyce

Metody numeryczne znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie nie da się wyznaczyć odpowiedniego rozwiązania metodami analitycznymi lub gdy jest to zbyt uciążliwe. Całkowanie i różniczkowanie, rozwiązywanie układów równań liniowych, szukanie rozwiązań równań nieliniowych, interpolacja i aproksymacja, szukanie minimów i maksimów - wszystkie te działania można przeprowadzić za pomocą komputera właśnie dzięki wykorzystaniu metod numerycznych.


Na rynku brakowało dotąd opracowania, które w analityczny i zwięzły sposób prezentowałoby najważniejsze zagadnienia związane z praktycznym zastosowaniem metod numerycznych w informatyce. Ten podręcznik wypełnia tę lukę - stanowi kompaktowe źródło podstawowej wiedzy dla studentów kierunków informatycznych, niezbędnej zwłaszcza dla przyszłych programistów. Dzięki lekturze mogą poznać teoretyczne podstawy metod numerycznych, zrozumieć je na przedstawionych przykładach oraz ugruntować tę wiedzę poprzez praktyczne zadania.

  • Typy liczbowe, błędy i dokładność obliczeń
  • Rozwiązywanie układów równań liniowych
  • Rozwiązywanie równań nieliniowych
  • Interpolacja i aproksymacja numeryczna
  • Całkowanie i różniczkowanie numeryczne
  • Optymalizowanie funkcji jednej i wielu zmiennych

Metody numeryczne - klucz do świata obliczeń komputerowych

    • Oznaczenia (1)
    • Wstęp (3)

    1. Dokładność (7)

    • 1.1. Błędy obliczeń (7)
    • 1.2. Typy całkowite i zmiennopozycyjne (9)
    • 1.3. Stabilność i niestabilność numeryczna (16)
    • 1.4. Zadania (18)

    2. Układy równań liniowych (21)

    • 2.1. Właściwości wyznaczników (21)
    • 2.2. Rozkłady macierzy (24)
    • 2.3. Układy równań liniowych (30)
    • 2.4. Metoda eliminacji Gaussa (33)
    • 2.5. Zadania (36)

    3. Równania nieliniowe (39)

    • 3.1. Metoda bisekcji (39)
    • 3.2. Metoda Newtona (40)
    • 3.3. Metoda siecznych (42)
    • 3.4. Zadania (43)

    4. Interpolacja (45)

    • 4.1. Interpolacja wielomianowa (46)
    • 4.2. Funkcje sklejane (49)
    • 4.3. Krzywe Béziera (51)
    • 4.4. Zadania (54)

    5. Aproksymacja (57)

    • 5.1. Zagadnienia aproksymacji (57)
    • 5.2. Szeregi potęgowe i trygonometryczne (62)
    • 5.3. Aproksymacja jednostajna (66)
    • 5.4. Aproksymacja średniokwadratowa (67)
    • 5.5. Zadania (71)

    6. Całkowanie i różniczkowanie (73)

    • 6.1. Całkowanie (73)
    • 6.2. Różniczkowanie (80)
    • 6.3. Zadania (86)

    7. Optymalizacja (87)

    • 7.1. Zagadnienia (87)
    • 7.2. Funkcje jednej zmiennej (89)
    • 7.3. Funkcje wielu zmiennych (95)
    • 7.4. Zadania (103)

    Odpowiedzi do zadań (105)

    • Wykład 1. (105)
    • Wykład 2. (106)
    • Wykład 3. (107)
    • Wykład 4. (108)
    • Wykład 5. (110)
    • Wykład 6. (110)
    • Wykład 7. (111)

    Literatura (115)

    Skorowidz (117)

powrót
 
Produkty Podobne
Matematyka w Pythonie. Algebra, statystyka, analiza matematyczna i inne dziedziny
Mathcad. Zbiór zadań dla inżynierów
SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia
Wprowadzenie do SQL. Jak generować, pobierać i obsługiwać dane. Wydanie III
Quantum Computing Fundamentals
Network Programmability and Automation Fundamentals
Ansible 2 w praktyce. Automatyzacja infrastruktury, zarządzanie konfiguracją i wdrażanie aplikacji
40 algorytmów, które powinien znać każdy programista. Nauka implementacji algorytmów w Pythonie
Domain-Driven Design dla .NET Core. Jak rozwiązywać złożone problemy podczas projektowania architektury aplikacji
Unity na start! Programowanie dla nastolatków
Więcej produktów