![]() |
![]() |
Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc |
![]() Lean management po polsku. Wydanie II
Lean management po polsku. Wydanie IILean management, czyli koncepcja zarządzania zakładająca wyszczuplanie firmy, u jednych wywołuje gwałtowny entuzjazm, u innych... dreszcz niepokoju. Wezwanie szefa: Musimy działać bardziej lean! bywa odbierane jako komunikat: Będziemy zwalniać. Szeregowi pracownicy, ale również kierownicy niższego szczebla, a czasem i menedżerowie, zamiast doceniać zalety wysmuklonego zarządzania, serdecznie go nienawidzą i w efekcie, świadomie lub podświadomie, je sabotują. Czy czynią tak z czystej złośliwości? Raczej nie. Prędzej dlatego, że nie rozumieją koncepcji albo nie widzą dla niej zastosowania we własnej zawodowej codzienności. Lean management jawi im się raczej jako dodatkowy problem, a nie rozwiązanie wielu kwestii, z którymi zmagają się w pracy. Skoro tak jest, to znaczy ni mniej, ni więcej, tylko tyle, że szczupłe zarządzanie jest wprowadzane w firmie nieskutecznie. Jak zrobić to efektywnie, tak by nie tylko uniknąć błędów i spełnić pokładane w tej koncepcji nadzieje, ale też by spotkała się ona z pełnym zrozumieniem i akceptacją załogi? Tego dowiesz się z książki Tomasza Króla. Od autora 7
Wstęp 9 Powód 1. Brak zrozumienia 15
Powód 2. Specyfika firmy 27
Powód 3. Cele, mierniki i wskaźniki 39
Powód 4. Koncentracja na narzędziach 51
Powód 5. Natychmiastowy efekt 63
Powód 6. Przypadkowy lider 75
Powód 7. Pospolite ruszenie 87
Powód 8. Wygodne status quo 99
Powód 9. Sztywny plan 111
Powód 10. My - oni 123
Powód 11. Zaangażowanie 135
Powód 11,5. Konsekwencja 147
Jak to zrobić, żeby wyszło? 160
Zakończenie 179 Historii ciąg dalszy 185 Podziękowania 199 |
|