![]() |
![]() |
Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc |
![]() Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania
Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta generatywna rewolucja już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia. Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World). W książce między innymi:
Czy potrafisz stworzyć... twórcę?Przedmowa 8 CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO GENERATYWNEGO UCZENIA GŁĘBOKIEGO 13 1. Modelowanie generatywne 15
2. Uczenie głębokie 41
3. Autoenkodery wariacyjne 67
4. Sieci GAN 95
CZĘŚĆ II. UCZENIE KOMPUTERÓW MALOWANIA, PISANIA, KOMPONOWANIA I GRANIA 123 5. Malowanie 125
6. Pisanie 153
7. Komponowanie muzyki 181
8. Gry 213
9. Przyszłość modelowania generatywnego 243
10. Zakończenie 261 |
|