Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

AVR i ARM7. Programowanie mikrokontrolerów dla każdego Język: 1

978-83-246-2628-1

Cena Brutto: 77.00

Cena netto: 73.33

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Paweł Borkowski
Liczba_stron 528
Wydawnictwo Helion
Dodatki 1CD
Oprawa miękka
Data_Wydania 2010-05-18
Poziom All Levels

Poznaj sposoby programowania mikrokontrolerów -- nigdy nie wiadomo, kiedy życie zmusi Cię do skonstruowania robota

  • Jak efektywnie nauczyć się programowania mikrokontrolerów?
  • Jak skonstruować programator lub zdobyć go w inny sposób?
  • Jak obsługiwać wyświetlacz LED w czterech językach?

Jeżli nie masz pojęcia o programowaniu mikrokontrolerów, a chcesz się tego nauczyć, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Nie musisz wcześniej mieć wiedzy z zakresu elektroniki, ponieważ wszystkie potrzebne pojęcia zostały tu wyjaśnione od podstaw. Niepotrzebna Ci także znajomość programowania w jakimkolwiek języku -- te informacje, podane w możliwie najbardziej przystępny sposób, też znajdziesz w podręczniku. Wobec tego wszystko, czego potrzebujesz, to chęć nauki. I jeszcze jedno: może zastanawiasz się, co począć z takim mikrokontrolerem? Otóż możesz zastosować go do konstruowania efektów świetlnych z diod, sterowania modelami samolotów, a nawet sterowania robotami.

Jeżeli wiesz już co nieco na temat programowania mikrokontrolerów, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę -- do tego również przyda się ta książka. Dzięki niej dowiesz się, na czym polega programowanie mikrokontrolerów dwóch rodzin: AVR (na przykładzie układu ATmega8) i ARM7 (na przykładzie układu LPC2106). Nauczysz się programowania układów w czterech językach programowania: asemblerze (środowisko AVR Studio 4), języku C (środowisko WinAVR), języku bascom (środowisko Bascom) oraz Pascalu (środowisko mikroPascal). Z łatwością zdobędziesz, a potem -- wykonując poszczególne ćwiczenia -- sprawdzisz nowe, niesamowite umiejętności, ponieważ cała wiedza podana jest tu przejrzyście i w dodatku z humorem.

  • Programowanie mikrokontrolerów z rodziny AVR oraz ARM7
  • Obsługa diod i wyświetlaczy LED
  • Obsługa przycisków i klawiatur
  • Wyświetlacze alfanumeryczne
  • Obsługa przerwań
  • Komunikacja między mikrokontrolerami (USART)
  • Obsługa wyświetlaczy graficznych z telefonu komórkowego Siemens S65
  • Serwomechanizmy
  • Kompilatory
  • Programowanie z użyciem systemów czasu rzeczywistego na przykładzie FreeRTOS

Cała wiedza potrzebna, aby zostać ekspertem od programowania mikrokontrolerów!

AVR i ARM7. Programowanie mikrokontrolerów dla każdego -- spis treści

Wstęp (7)

Poszukiwacze zaginionych portów, czyli jak zacząć przygodę z mikrokontrolerami (9)

Część I: Programowanie mikrokontrolerów z rodziny AVR (13)

Lekcja 1. Instalacja oprogramowania (15)

  • 1.1. Kompilatory (15)
    • 1.1.1. AVR Studio (15)
    • 1.1.2. WinAVR (17)
    • 1.1.3. Bascom (18)
    • 1.1.4. MikroPascal for AVR (20)
  • 1.2. Programy ładujące (21)
    • 1.2.1. PonyProg2000 (21)
    • 1.2.2. AVRdude (23)

Lekcja 2. Cztery i pół metody zdobycia programatora (27)

  • 2.1. Sample Electronics cable programmer - programator podłączany do portu LPT (27)
  • 2.2. SI Prog - programator podłączany do portu COM (28)
    • 2.2.1. Montaż programatora (28)
    • 2.2.2. Montaż adaptera (34)
    • 2.2.3. Konfiguracja PonyProg2000 (37)
  • 2.3. USBasp - programator podłączany do portu USB (37)
    • 2.3.1. Montaż programatora (37)
    • 2.3.2. Podłączanie USBasp do komputera (system Windows) (44)
    • 2.3.3. Praca USBasp z AVRdude (46)
    • 2.3.4. Praca USBasp z AVR Studio (46)
    • 2.3.5. Praca USBasp ze środowiskiem Bascom (47)
    • 2.3.6. Praca USBasp z pakietem WinAVR (48)
  • 2.4. USBasp - zakup kontrolowany (49)
  • 2.5. Pół metody zdobycia programatora (50)
  • 2.6. Jak zaprogramować pozostałe układy AVR? (50)

Lekcja 3. Zaświecenie diody LED (53)

  • 3.1. Asembler (55)
  • 3.2. Język C (62)
  • 3.3. Bascom (65)
  • 3.4. Pascal (68)
  • 3.5. Ćwiczenia (71)

Lekcja 4. Mruganie diody LED (73)

  • 4.1. Asembler (73)
  • 4.2. Język C (79)
  • 4.3. Bascom (83)
  • 4.4. Pascal (85)
  • 4.5. Ćwiczenia (86)

Lekcja 5. Obsługa wyświetlacza LED (89)

  • 5.1. Asembler (91)
  • 5.2. Język C (106)
  • 5.3. Bascom (111)
  • 5.4. Pascal (114)
  • 5.5. Ćwiczenia (118)

Lekcja 6. Obsługa przycisku (119)

  • 6.1. Asembler (127)
  • 6.2. Język C (132)
  • 6.3. Bascom (135)
  • 6.4. Pascal (138)
  • 6.5. Ćwiczenia (141)

Lekcja 7. Obsługa klawiatury (143)

  • 7.1. Asembler (146)
  • 7.2. Język C (159)
  • 7.3. Bascom (165)
  • 7.4. Pascal (170)
  • 7.5. Ćwiczenia (176)

Lekcja 8. Obsługa przerwań, a przy tym o bitach konfiguracyjnych i śpiochach słów parę (179)

  • 8.1. Asembler (191)
  • 8.2. Język C (204)
  • 8.3. Bascom (210)
  • 8.4. Pascal (217)
  • 8.5. Ćwiczenia (223)

Lekcja 9. Obsługa wyświetlacza alfanumerycznego LCD (225)

  • 9.1. Asembler (229)
  • 9.2. Język C (251)
  • 9.3. Bascom (264)
  • 9.4. Pascal (269)
  • 9.5. Ćwiczenia (275)

Lekcja 10. ...a zakończą część pierwszą dwa słowa: USART, EEPROM... (277)

  • 10.1. Asembler (279)
  • 10.2. Język C (293)
  • 10.3. Bascom (298)
  • 10.4. Pascal (304)
  • 10.5. Ćwiczenia (309)

Część II: Programowanie mikrokontrolerów z rdzeniem ARM7 (311)

Lekcja 11. Instalacja oprogramowania, przygotowanie oprzyrządowania (313)

  • 11.1. Instalacja środowisk programistycznych Keil uVision3 i WinARM oraz programu ładującego Flash Magic (314)
  • 11.2. Opis zestawu uruchomieniowego ARE0068 (317)

Lekcja 12. Igraszki z diodami LED (321)

  • 12.1. Język C (324)
  • 12.2. Asembler (337)
  • 12.3. Ćwiczenia (358)

Lekcja 13. Obsługa przycisków (359)

  • 13.1. Język C (361)
  • 13.2. Asembler (369)
  • 13.3. Ćwiczenia (385)

Lekcja 14. Przerwania sprzętowe (387)

  • 14.1. Język C (392)
  • 14.2. Asembler (398)
  • 14.3. Ćwiczenia (408)

Lekcja 15. Obsługa wyświetlacza graficznego z telefonu Siemens S65. Część 1. (411)

  • 15.1. Język C (415)
  • 15.2. Asembler (431)
  • 15.3. Ćwiczenia (439)

Lekcja 16. Obsługa wyświetlacza graficznego z telefonu Siemens S65. Część 2. (441)

  • 16.1. Język C (443)
  • 16.2. Asembler (457)
  • 16.3. Ćwiczenia (464)

Lekcja 17. Serwomechanizmy w lewo zwrot, czyli jak zaprogramować ruch robota (467)

  • 17.1. Język C (471)
  • 17.2. Asembler (482)
  • 17.3. Ćwiczenia (488)

Lekcja 18. Mały krok w kierunku systemów czasu rzeczywistego - FreeRTOS (491)

Skorowidz (513)

powrót
 
Produkty Podobne
Zwinni. Zbrodnia i Scrum
Kubernetes w środowisku produkcyjnym. Jak budować efektywne platformy aplikacji
Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla małych oraz dużych
React 17. Wzorce projektowe i najlepsze praktyki. Projektowanie i rozwijanie nowoczesnych aplikacji internetowych. Wydanie III
Zanurz się w algorytmach. Przygoda dla początkujących odkrywców Pythona
Zanurz się w algorytmach. Przygoda dla początkujących odkrywców Pythona
Język C dla małych urządzeń. Krótki kod o wielkich możliwościach
Python i praca z danymi. Przetwarzanie, analiza, modelowanie i wizualizacja. Wydanie III
Embracing Modern C++ Safely
Coding with Roblox Lua in 24 Hours: The Official Roblox Guide
Więcej produktów