Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Biznes IT

Alibaba. Jak Jack Ma stworzył chiński Amazon Język: 1

978-83-283-6826-2

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Duncan Clark
Liczba_stron 273
Wydawnictwo Helion
Oprawa twarda
Data_Wydania 2021-03-02

Alibaba to nietypowa nazwa dla chińskiej firmy, a założyciel tego przedsiębiorstwa jest, jak na Chiny, nietypowym biznesmenem. Mimo to — a może właśnie dlatego — firma odniosła sukces bez precedensu: stała się największym wirtualnym centrum handlowym na świecie. Zakupy w nim robi co roku ponad 450 milionów klientów. Jeśli spojrzeć z perspektywy Zachodu, koniecznie trzeba dopowiedzieć, że Alibaba odgrywa niezwykle istotną rolę w przemianach gospodarczych w Chinach — pomaga porzucić niegdysiejsze „wyprodukowano w Chinach” na rzecz bardziej aktualnego „kupiono w Chinach”. Rola ta jest dostrzegana nie tylko w Państwie Środka. Założyciel Alibaby, Jack Ma, traktowany w Chinach jak bohater narodowy, cieszy się również szacunkiem najważniejszych ludzi Zachodu.


Trzymasz w ręku książkę, która przedstawia pełen szczegółów portret Alibaby oraz Jacka Ma — dziś uznawanego za lidera chińskiej gospodarki. Przeczytasz o marzeniach, ambicjach i wizji, dzięki której maleńka firma stała się prawdziwym potentatem o wartości setek miliardów dolarów. Jeśli chcesz zrozumieć Chiny i chińską gospodarkę, dowiedz się, jakie zręczne manewry musiał wykonywać Ma i jak bardzo Państwo Środka skorzystało dzięki obecności takiego lidera. Masz niepowtarzalną okazję poznania pasjonującej historii wybitnego przedsiębiorcy, a przy tym człowieka pełnego pasji, determinacji i odwagi, opowiedzianej przez osobę, która towarzyszyła Jackowi Ma i jego Alibabie na najwcześniejszych etapach rozwijania firmy.

W ciągu ostatnich piętnastu lat zmienił Chiny. Czy w ciągu następnych piętnastu lat zdoła zmienić świat?

Wstęp 11

Rozdział 1. Żelazny trójkąt 17

Rozdział 2. Magia Jacka 41

Rozdział 3. Od ucznia do nauczyciela 57

Rozdział 4. Nadzieja i przyjazd do Ameryki 75

Rozdział 5. Chiny nadciągają 91

Rozdział 6. Bańka i narodziny 107

Rozdział 7. Wsparcie od Goldmana Sachsa i SoftBanku 133

Rozdział 8. Pęknięcie bańki i powrót do Chin 157

Rozdział 9. Taobao i zwycięstwo nad eBayem, czyli ponowne narodziny 173

Rozdział 10. Oferta Yahoo warta miliard dolarów 213

Rozdział 11. Problemy towarzyszące rozwojowi 243

Rozdział 12. Ikona czy Ikar? 269

Podziękowania 309

Przypisy 311

powrót
 
Produkty Podobne
Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V
Skazany na sukces. Kariera w Data Science
Instrukcja obsługi projektu
Matematyka dla menedżerów. Wydanie II
Umiejętności analityczne w pracy z danymi i sztuczną inteligencją. Wykorzystywanie najnowszych technologii w rozwijaniu przedsiębiorstwa
Mikrousługi oparte na zdarzeniach. Wykorzystywanie danych w organizacji na dużą skalę
Lean management po polsku. Wydanie II
Alibaba. Jak Jack Ma stworzył chiński Amazon
Wojny w cyberprzestrzeni. Koncepcje, strategie i taktyki, dzięki którym przetrwasz i ocalisz swoją organizację
Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
Więcej produktów